Meny
  • Start
  • / Digitala anslagstavlan

Digitala anslagstavlan

På digitala anslagstavlan anslås de kungörelser, underrättelser med mera som kommunen är skyldig att anslå. Det finns olika mallar för alla olika typer av anslag som publiceras.

Här finns digitala anslagstavlan: https://www.orebro.se/kommun--politik/politik--beslut/digital-anslagstavla.html. Varje typ av anslag har en egen rubrik och de flesta har även en egen tabell där anslagen visas. Om det inte finns några aktuella anslag under en viss rubrik så visas inte rubriken eller tabellen.

Här följer mer info om publiceringen av de olika typerna av anslag.

Bygglovsärenden

Gäller endast ärenden som berör en större målgrupp, bygglovshandläggaren bedömer när dessa ska ut.

Beställning

Bygglovshandläggare beställer via kommunsupport.

Publicerare

Kommunikationsfunktionen

Mall

"Digital anslagstavla - bygglovsärende"

Typ

Kungörelse

Ansvarig nämnd

Byggnadsnämnden

Publicering

  1. Gå till arkivet "Anslag bygglovsärenden" som bor under sidan Digital anslagstavla.
  2. Skapa en ny artikel med mallen "Digital anslagstavla - bygglovsärende".
  3. Ändra fastighet/plats i rubriken utifrån beställningen.
  4. Länka till bygglovsärende-annonsen (pdf), som du laddar upp i filarkivet under Digital anslagstavla - Bygglovsärenden.
  5. Klicka på Publicera-knappen och välj Metadata-fliken. Ange följande uppgifter:
    - Som typ – ange "Kungörelse".
    - Låt "Byggnadsnämnden" stå kvar under "Ansvarig nämnd".
    - Ange anslagsdatum under "Anslagsdatum" (datumet då annons går ut).
  6. Publicera/tidsstyr publicering till första synpunktsdag och sätt avpublicering till kl. 23.59 sista synpunktsdag.

Detaljplaner

Gäller:

  • alla detaljplaner på granskning
  • detaljplaner på samråd vid utökat planförfarande – då anger beställaren i formuläret att publicering ska ske på digitala anslagstavlan.

Beställning

Görs av detaljplanehandläggare via formulär på sidan "Beställning av webb och annons för detaljplan" på intranätet. Formuläret går till kommunsupport.

Publicerare

Kommunikationsfunktionen, veckans detaljplaneansvarige.

Mall

"Digital anslagstavla - detaljplan granskning (underrättelse)" samt "Digital anslagstavla - detaljplan samråd (kungörelse)"

Typ

Kungörelse vid samråd, underrättelse vid granskning.

Ansvarig nämnd

Byggnadsnämnden

Publicering

  1. Gå till arkivet "Anslag detaljplaner" som bor under sidan Digital anslagstavla.
  2. Skapa en ny artikel med mallen "Digital anslagstavla - detaljplan granskning (underrättelse)" eller "Digital anslagstavla - detaljplan samråd (kungörelse)".
  3. Fyll i ärendenummer osv. utifrån beställningen.
  4. Länka till detaljplanesidan (längst ner).
  5. Klicka på Publicera-knappen och välj Metadata-fliken. Ange följande uppgifter:
    - Som typ – ange "Kungörelse" vid samråd och "Underrättelse" vid granskning.
    - Låt "Byggnadsnämnden" stå kvar under "Ansvarig nämnd".
    - Ange anslagsdatum under "Anslagsdatum".
  6. Publicera/tidsstyr publicering till första gransknings-/samrådsdag och sätt avpublicering till kl. 23.59 sista gransknings-/samrådsdag.

Flytt av fordon till uppställningsplats

Beställning

-

Publicerare

Trafikövervakare, tekniska förvaltningen (Catrin Hallberg, Samuel Schaffer)

Mall

"Digital anslagstavla - flytt av fordon (kungörelse)"

Typ

Kungörelse

Ansvarig nämnd

Tekniska nämnden

Publicering

Uppdatering av kungörelse-pdf på den fasta sidan "Kungörelse om flyttade fordon"

Kommunfullmäktige

De två länkarna som ligger här rör vi inte.

Grundskoleantagningen

Beställning


Publicerare

Kommunikationsfunktionen

Mall

Standardsida i lista

Typ

Anslag

Ansvarig nämnd

Grundskoleantagningen

Publicering

Skapa ny artikel i arkivet Anslag grundskoleantagningen. Gör en länk till pdf (kolla på en tidigare artikel)

Lantmäteri

Beställning

Lantmäteriförrättare

Publicerare

Kommunikationsfunktionen

Mall

Standardsida i lista

Typ

Kungörelse

Ansvarig nämnd

Miljönämnden

Publicering

Skapa ny artikel i arkivet Anslag lantmäteri. Gör en länk till annons-pdf (kolla på en tidigare artikel).

Protokoll

Beställning

Beställning kommer till kommunikationsavdelningen endast när protokoll rör "Finsam Lekeberg", annars går beställning till rådhusreceptionen.

Publicerare

Rådhusreceptionen (Lena von Bennigsen, Jessica Lausten-Thomsen, Ulrika Ärneteg). Kontaktas via kommun@orebro.se i frågor som rör digitala anslagstavlan.

Mall

"Digital anslagstavla - protokoll (kungörelse)"

Publicering

  1. Skapa ny artikel i arkivet Anslag protokoll, med mallen "Digital anslagstavla - protokoll (kungörelse)".
  2. Ange anslagsdatum osv utifrån beställningsinfon.
  3. Ta bort länken längst ner helt då vi inte har protokoll eller nåt annat på någon annan sida.
  4. Tidsstyr publicering och avpublicering utifrån anslagdatum/nedtaget tidigast-datum.
  5. På metadata-fliken: välj "Anslag" som typ och "Samordningsförbundet; Finsam Lekeberg och Örebro" som nämnd.

Övriga anslag

I arkivet "Anslag övriga kungörelser" kan vi lägga ev övriga kungörelser.

Senast uppdaterad: 29 oktober 2019

Publicerad: 20 augusti 2019

Hade du nytta av innehållet på den här sidan?

Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Örebro municipality in other languages

Close

Kontakta Örebro kommun

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Vardagar kl. 7-17

Besöksadress: Drottninggatan 5

Öppettider: Vardagar kl.10-17

E-post till servicecenter

 servicecenter@orebro.se