Pedagog Örebro är en webbaserad mötes- och samlingsplats för pedagogisk utveckling i Örebro kommun.
Pedagog Örebro stärker pedagogers och skolledares professionella utveckling genom att aktivt bidra till olika former av kompetensutveckling, omvärldsbevakning och nätverkande. Hos oss delas och sprids goda exempel på utvecklingsarbeten som sker i kommunen, både inom kommunala och fristående verksamheter.
På Pedagog Örebro låter vi yrkesverksamma dela med sig av sin kompetens, tankar och reflektioner genom bland annat bloggar, poddar och filmat material. Här finns också relevanta lärresurser och temasidor utifrån styrdokument och verksamhetens behov.
Vi främjar och arbetar för en aktiv delakultur i och mellan verksamheter. Genom utbyten av goda exempel och erfarenheter mellan pedagoger och skolledare tillsammans med aktuell forskning vill Pedagog Örebro bidra till en ökad kvalitet och likvärdighet i och mellan verksamheterna, samt till att uppfylla förskolans och skolans mål.
Pedagog Örebros primära målgrupp är pedagoger och skolledare i Örebro kommun från förskolan till vuxenutbildning.
På Örebro kommuns webbplats kan du läsa vad som gäller för cookies, hur vi arbetar med tillgänglighet på webben och hur vi hanterar personuppgifter på webben.
Senast uppdaterad:
Publicerad:
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.
Telefon: 019-21 10 00
Öppettider: Vardagar kl. 8–16.30
Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10
Öppettider: Vardagar kl. 10–16
E-post till servicecenter