Här uppmärksammar vi regelbundet en av våra kollegor! Enligt det klassiska skicka-vidare-konceptet, kommer varje pedagog som intervjuas ställa frågor till en kollega, någonstans i kommunen. Frågorna vidarebefordras av oss och sidan fylls efterhand av en mängd pedagogporträtt. Bara att vara på tå – nästa gång kan det vara din tur att skicka vidare!
Lärare, Pops Academy Karl Johan
– Vad är det allra bästa med att vara lärare tycker du?
– Hur är det att jobba som musiklärare på en skola med musikprofil?
– Nu är ju du ung David, men jag ställer frågan ändå: Hur skulle du säga att digitala verktyg förändrat ditt arbete som lärare?
Lärare, Pops Academy Karl Johan
– Vad bidrar sång- och musikprofilen med för elevernas upplevelse av att gå i skolan vad gäller trygghet och inlärning?
– På vilket sätt påverkar sång- och musikprofilen ditt arbete, du som inte är musiklärare?
– Vad är det allra bästa med att vara lärare tycker du?
Lärare, Svealundsskolan
– Hur bygger du upp undervisningen så att den att engagerar eleverna?
– Hur jobbar du med delaktighet i klassrumnmet?
– Vad är det första du gör när du kommer in till eleverna i klassrummet?
Förstelärare, Gumaelisskolan
– Vad ser ni som framgångsfaktorer med upplägget av era profiler?
– Hur skulle ni vilja beskriva ert arbete kring bedömning i idrott och hälsa kopplat till profilerna?
– Hur arbetar ni för att främja rörelse under en skoldag för era elever?
Förstelärare, Engelbrektsskolan 4-9
– Hur arbetar du med elevinflytande i ämnet idrott och hälsa?
– Hur arbetar du/ni för att främja olika rörelseaktiviteter för eleverna på rasterna?
– Har du några speciella rutiner/startuppgifter vid dina lektioners början?
Lärare, Lillåns skola F-6
– Hur skapar du en trygg miljö i idrottshallen?
– Vad ser du för skillnader och likheter mellan lektioner i ett vanligt klassrum mot en lektion i idrottshallen?
– Hur arbetar du med ämnesspecifika ord och ämnesövergripande ord?
Lärare, Hagaskolan
– Hur arbetar du med elevers delaktighet vid gruppuppgifter?
– Hur arbetar du med elevers förståelse och befästande av ämnesspecifika ord och ämnesövergripande ord?
– Hur skapar du ett gott klimat i ditt klassrum?
Lärare, Hagaskolan
– Hur arbetar du med elevers delaktighet vid gruppuppgifter?
– Hur arbetar du med elevers förståelse och befästande av ämnesspecifika ord och ämnesövergripande ord?
– Hur skapar du ett gott klimat i ditt klassrum?
Lärare, Änglandaskolan
– Hur organiserar ni er för att möta alla individers olika behov?
– Ni har stora elevgrupper i era hemvister. Hur jobbar du för att skapa trygga grupper och trygga elever?
– Hur lägger du upp ditt arbetssätt för att stötta språkligt sårbara elever?
Förstelärare, Svealundsskolan
– Hur kan man bäst lyckas underlätta inlärningen för elever med annat modersmål än svenska?
– Hur planerar ni samarbetet med studiehandledare/modersmålslärare för att främja elevernas inlärning?
– Kan beställning av studiehandledningen och samarbete med studiehandledare i Örebro kommun, organiseras annorlunda för att effektivisera och främja elevernas utveckling?
Senast uppdaterad:
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.
Telefon: 019-21 10 00
Öppettider: Vardagar kl. 8–16.30
Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10
Öppettider: Vardagar kl. 10–16
E-post till servicecenter