Lästips: Att stödja barn med ett annat modersmål än svenska i förskola och förskoleklass
Här kommer ett lästips för er som är intresserade av att läsa om vilka arbetssätt som enligt forskning är gynnsamma för att stärka barns språkutveckling i förskolan.
Skolforskningsinstitutets rapport "Språkutveckling och social inkludering – Att stödja barn med ett annat modersmål än svenska i förskola och förskoleklas" ger en bild av olika arbetssätt som främjar språkutveckling och social inkludering för barn med andra modersmål än svenska.
Översikten visar hur komplext språk är och att förskolan behöver arbeta med flera olika delar och områden för att utveckla alla barns språk.
/Gunilla Eriksson Bergström, språksamordnare inom förskola
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.