Gå till innehåll

Att söka jobb hos Örebro kommun

Kul att du vill jobba hos oss på Örebro kommun! Här kan du läsa om hur det går till när du söker ett jobb hos oss; hur du fyller i dina personuppgifter och vad du behöver för att skicka in din ansökan.

Ansökningsformulär

I alla våra jobbannonser finns en länk till ett ansökningsformulär. Det hittar du i det sista stycket i platsannonsen. I ansökningsformuläret behöver du fylla i dina personuppgifter som till exempel namn och adress. Du ombeds också att svara på ett antal frågor och att ladda upp ditt CV.

Den epostadress som du anger i formuläret blir ditt användarkonto.
När du gått igenom formuläret, laddat upp ditt CV och klickat på "ansök" får du ett mejl till den epost som du angivit, där vi bekräftar att vi tagit emot din ansökan.

Om du vill söka fler jobb hos oss kan du logga in med ditt användarkonto. Du väljer då att logga in på knappen "logga in eller registrera dig".
När du anger samma epostadress, hämtas uppgifter från din tidigare ansökan och du slipper fylla i hela formuläret igen.

Behöver du hjälp?

Har du problem med att söka jobb via webben ber vi dig att kontakta Servicecenter, tel. 019-21 10 00 så hjälper de dig.

Din ansökan blir offentlig

Kommunen är en myndighet. Det innebär att din ansökan och andra handlingar som du skickar in blir allmänna handlingar. Personuppgifter kan lämnas ut enligt offentlighetsprincipen.

Spontansökningar

Vi har inte möjlighet att ta emot spontana jobbansökningar, men uppskattar ditt intresse för vår verksamhet. Istället hänvisar vi dig till våra lediga tjänster som du hittar på orebro.se/jobb.

Senast uppdaterad:

Publicerad:

Kontakta Örebro kommuns servicecenter

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Vardagar kl. 8–16.30

Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10

Öppettider: Vardagar kl. 10–16

E-post till servicecenter

 servicecenter@orebro.se