Skapa en wifi-inloggning till gäster
Gäster som kommer till Örebro kommun, till exempel föreläsare eller leverantörer, kan få ett tillfälligt användarkonto till gästnätet orebro-guest. Kontot registreras i en reception och gästen ska legitimera sig med till exempel körkort.
Gästkontot gäller normalt en dag, men kan i vissa fall gälla längre tid. Administratörsbeställning kan göras på intranätet, Beställning administratör för gästnätet
Förutsättningar:
- Guiden gäller dig som är administratör och har tillgång till Cisco Sponsor Portal (prata annars med behörig beställare/chef)
- Gästnätet ger bara internetuppkoppling, inte tillgång till verksamhetssystem
1. Gå till https://portal.orebro.se/ och logga in med din vanliga kommuninloggning.
2. Välj Create Account för att skapa ett nytt gästkonto. På startsidan ser du också en lista med konton du skapat.
3. Fyll i gästens användaruppgifter. Fält markerade med * är obligatoriska. Klicka på Create för att spara uppgifterna.
Om gästen vill ha kontouppgifterna skickade till en e-postadress, klicka på fliken Resend och bocka i rutan för Email.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.