Sök beställning eller inköpsorder
Den här guiden visar hur du söker fram en beställning eller inköpsorder i Raindance.
Guiden visar både hur du söker fram dina egna beställningar och någon annans.
Detta kan du göra för att bl.a. kunna se om en beställning är attesterad och skickad till leverantören eller exempelvis för att se vilken status en inköpsorder har.
Sök beställning
1. Logga in i Raindance och välj Inköp, Mina beställningar.
2. Kontrollera vad som står i kolumnerna Attesterad och Beställd för att säkerställa att din beställning är färdigattesterad och skickad till leverantören.
Om beställningen är godkänd står det Ja i båda kolumnerna.
3. När beställningen är godkänd av beslutsattestanten får den ett Inköpsordernummer.
Det numret visas när man klickar på raden eller på den blå pilen framför beställningen. Om du klickar på ordernumret kommer du direkt till ordern.
4. Kollegornas beställningar hittar du under Inköp, Sök, Beställning.
5. Skriv in din kollegas namn i rutan Användare och klicka Sök.
Sök inköpsorder
1. Dina egna inköpsorder visas under Mina order.
2. Här kan du göra ett urval genom att t.ex. söka på order skapade under en viss tidsperiod eller söka på ett specifikt ordernummer. Klicka sedan på Sök.
I exemplet nedan är urvalet gjort på Senaste 30 drg, och då visas en lista med alla ordrar som du har skapat under de senaste 30 dagarna.
Du ser även orderns status. Order som är fakturerade försvinner, men order som är delfakturerade ligger kvar tills de tas bort av systemförvaltaren.
3. Om du vill söka fram order för hela din enhet så går du också via Mina order. Bocka sedan i Min enhet och gör ett önskat urval på t.ex. Senaste 30 dgr och klicka på Sök.
Dubbelklicka på en order och denna visas på skärmen.
4. För att söka fram en inköpsorder med hjälp av ett ordernummer går du till
Inköp, Sök, Inköpsorder. Klicka sedan på Hämta.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.