Skapa övrigt ärende
Guiden visar hur du i Prorenata skapar ett övrigt ärende på ärendeöversikten.
Övrigt ärende använder du för ärenden gällande en grupp, en klass eller för dokumentation av punkter som alla ska kunna läsa i ett protokoll oavsett om man har användarroll utan ärendebegränsning eller användarroll med ärendebegränsning, ex för främjande arbete. Lämplig att användas för stående punkter på ex EHT-möten.
Om övrigt ärende skapas för en grupp eller klass, blir ärendet fristående, det skapas ingen dokumentation för den enskilda eleven eller på klassen.
1. Gå till din organisation/skola. Klicka på Ärende.
2. Välj Skapa ärende.
3. Välj Övrigt ärende.
4. A – Ärenderubrik, skriv en kort beskrivning, ex. skolans främjande arbete.
4. B – Prioritet, klicka på pilen till höger och välj prioritet. Standard är förvalt.
4. C - Status, klicka på pilen till höger och välj status. Nytt är förvalt.
4. D – Medlemmar, lägg till de personer som ska vara delaktiga i ärendet. Om användargrupper finns klickar du på Grupper och lägg till användargrupp (Se Skapa användargrupp). Den som skapar ärendet blir automatiskt medlem i ärendet. Valda medlemmar får ett e-postmeddelande att de har tilldelats ett ärende.
5. Klicka på Spara.
Du hittar mer information i Prorenatas användarmanual på Hemsidan.
Användarmanualen innehåller supportartiklar för grundläggande funktioner och flöden i Prorenata.
Använd sökfunktionen för det du vill läsa mer om och gärna citationstecken när du gör sökningar, till exempel “ärende”.
Sökresultatet blir då mer precist än om man enbart skriver ärende i sökrutan. Bilderna i supportartiklarna går att förstora genom att du klickar på dem.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.