Reparera användare
Ifall det inte går att logga in på Adela, trots att man försökt byta lösenord beror det på att det skett en låsning av användaren i databasen. Den här guiden visar hur du reparerar en användare i Adela administration.
1. Klicka på Behörigheter och Användare.
2. Sök fram och markera användare.
3. Håll ned höger musknapp och välj Reparera användare.
Adela sätter då igång med reparationen omedelbart. Det kan ta allt från en halv minut till ett par minuter att genomföra reparationen. När den är färdig kommer det upp ett meddelande om att reparationen slutförts och att användarens nya lösenord är Adela, följt av dagens datum. T.ex. ”adela20200313”.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.