Rensa historik och webbplatsdata i webbläsare Safari
Den här guiden visar hur du rensar historik och webbplatsdata i webbläsare Safari på en iPad.
När du använder en webbläsare så sparas en del information från webbplatser som du har besökt, i cacheminnet i din webbläsare. En del problem kan åtgärdas av att rensa cacheminnet, exempelvis problem med inläsning och/eller inloggning på webbplatser.
1. Gå till inställningar
2. Leta upp/sök fram Safari. Om du drar nedåt på skärmen under texten Inställningar kommer en sökruta fram där du kan söka efter Safari. Du kan också scrolla nedåt bland dina appar tills du hittar Safari.
3. Bläddra ner till Rensa historik och webbplatsdata och klicka på den.
4. I popup-rutan som frågar om du vill rensa historik och data klickar du på Rensa.
Klart!
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.