Vill du veta vilka som är Förstelärare på kommunala skolor i Örebro? Klicka på plusboxarna här nedan! Listan uppdateras kontinuerligt med förstelärarnas aktuella utvecklingsuppdrag.
Behöver listan uppdateras med namn eller uppdrag?
Kontakta oss på pedagogorebro@orebro.se
- Sofia Bürger: Åk: F-6. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt, internationellt arbete. Om uppdraget: " På Adolfsbergsskolan följer förstelärarens uppdrag de utvecklingsbehov vi ser. Vi jobbar framförallt med skolutvecklingsfrågor ur ett kollegialt perspektiv - det är kollegiet och vi tillsammans som "gräver" där vi står. Jag försöker även implementera arbete med internationella skolprojekt".
- Lena Nordqvist: Åk: F-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, undervisningens kvalité. Om uppdraget: "Leda det kollegiala lärandet i syfte att utveckla undervisningens kvalité. Uppdraget utformas utifrån uppsatta mål i SKA-arbetet".
- Ulf Nilson
- Jenny Andersson: Åk: 4-9, anpassad grundskola. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, specialpedagogik Om uppdraget: "Jag och min kollega Lena Nordqvist arbetar tillsammans med de andra lärarna för att utveckla vår undervisning. Just nu arbetar vi med planeringar. Vi har åldersblandade grupper i vår verksamhet och vi har arbetat fram långsiktiga planeringar så att eleverna får möta allt centralt innehåll under sina år hos oss. Denna termin arbetar vi vidare med pedagogiska planeringar, utformar gemensamma mallar och pratar om syfte och innehåll. Vi kommer sedan att arbeta vidare med lektionsplaneringar och bedömning".
- Gabriel Demir
- Charlotta Säflund: Åk: F-6 Område/inriktningar: Kollegialt lärande, digitalisering. Om Uppdraget: "Ansvarar för skolan tematiska arbete. Leder en arbetsgrupp med personal från vår skola och kulturskolan. Utbildar personal under studiedagar i pedagogiska program samt leder en digitaliseringsgrupp på skolan med representanter från alla arbetslag".
- Jenny Andersson
- Rebecka Edström: Åk: 7-9 Område/inriktningar: Kollegialt lärande, gemensamma förhållningssätt. Om uppdraget: "Uppdraget är att nå fler elever utifrån deras behov"
- Anna Arvidsson
- Andreas Boman Frank: Åk: 7-9. Utvecklingsuppdrag: Tillgänglig lärmiljö
- Anders Strimark
Magnus Esbjörner
Linda Malm
- Håkan Widarsson: Åk: 4-6. Utvecklingsuppdrag: Kooperativ lärande
- Sofia Hafdell: Åk: 4-6. Område/inriktningar: Kollegialt lärande. Om uppdraget: "Då jag nu håller på att avsluta min utbildning (nivå 2) till diplomerad vägledare inom ICDP och startat upp en vägledningsgrupp så är försteläraruppdraget detta år riktat mot ICDP och vägledningsgrupp här på skolan".
- Martin Karlsson
- Susanne Nyblom: Åk: F-3. Område/inriktningar: Ledarskap, Kollegialt lärande, kooperativt lärande, matematik. Om uppdraget: " Leder lärarkonferenser och driver arbetet på skolan F-3 runt vårt arbete kring undervisningsutmaningar i matematik. Ett samarbete med universitetet och Inger Eriksson".
- Lina Eriksson: Åk: F-3. Utvecklingsuppdrag: Förstelärare i lärande lek i förskoleklass
- Katrin Ragnarsson
- Rikard Johansson
- Stefan Wahlstedt: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kooperativt lärande. Om uppdraget: "Skapar workshops kring formativ undervisning med fokus på kooperativt lärande".
- Pär Zetterberg: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Bemötande, relationer, skolfrånvaro, samarbete skola/hem/externt stöd, ledarskap. Om uppdraget: "Lärare inom särskilt stöd. Arbetar med undervisning, bemötande, relationer. Arbetar också med utvecklandet av tillgängliga lärmiljöer och främjandet av skolnärvaro i tätt samarbete med skolans elevhälsa".
Elin Gunnarsson
Jessica Jansson
Margareta Candemo
Katariina Minkkinen
Annika Lennermark
Doris Blom
Anna Frisell
Maria Eriksson
Maria Allanson: Åk: F-3. Utvecklingsuppdrag: Kunskapsuppföljning, utvecklingsplan SKUA, kollegialt handledning
Läs mer om förstelärarnas arbete på Brunsskolan skola i artiklar på Pedagog Örebro:
Brunsskolan och Stora Mellösa skola i framgångsrikt samarbete kring STL
Blogg: Kunskap, glädje och trygghet
Carina Andersson
Emma Frisk Carlström: Åk: F-3, 4-6. Utvecklingsuppdrag: STL (skriva sig till lärande)
SKUA (språk- och kunskapsutveckande undervisning)
Göran Svensson
Ann-Louise Hoffström: Åk: F-3. Utvecklingsuppdrag: Jag är med och driver skolans nuvarande utvecklingsarbete vilket är språk och kunskaps utvecklande arbetssätt. Jag är också mentor och hjälper till med tips på tydligt ledarskap i klassrummet.
- Zehra Suhonjic
- Ottilia Luuk
- Jessica Weineby: Åk: F-3 Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, specialpedagogik, digitala kunskaper. Om uppdraget: "Mitt huvudsakliga uppdrag är ledarskap i klassrummet och digitalisering , Vi har fokus område Np,ökad måluppfyllelse och digitala prov samt It”s Learning plattformen".
- Ulrika Rendal Attås: Åk: 4-6 Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, digitalt teknik. Om uppdraget: "I år är mitt uppdrag att arbeta med digitalisering där skolan gör en gemensam it’s plattform. Fokus ligger även på de digitala NP för åk 6.
- Jenny Månbrant Nyman: Åk: F-6. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt . Om uppdraget: "Utvecklar språkutvecklande arbetssätt, användandet av digitala verktyg (just nu its learning), DNP, kollegialt lärande".
Läs mer om förstelärarnas arbete på Engelbrektsskolan i artiklar på Pedagog Örebro:
Engelbrektslyftet - ett kollegalyft som stärker lärmiljön
Engelbrektslyftet – långsiktigt lärande mot gemensamma mål
- Åse Vallin: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Ledarskap, kollegialt lärande, kooperativt lärande, utomhuspedagogik och språkutvecklande arbetssätt. Om uppdraget: "Inriktning mot upplevelsebaserad NO-undervisning (U.NO) med rörelseaktiviteter och utomhuspedagogik. Kooperativa och språkutvecklande lektions-upplägg. Ingår i nätverksgrupp med Förstelärare (NO) och Magdalena Andersson (U.NO)".
- Benita Törnqvist: Åk: 4-9. Område/inriktningar: Ledarskap, hälsa, utomhuspedagogik. Om uppdraget: Rörelse motivation lärande, en rörlig skoldag brainbreaks, aktiva raster RUR, Skolbollen, ledarskap rastledare Stureskolan , åk 9 rastledare för mellanstadiet. Pulssensorer pulsträning, Motoriksatsning".
- Edvin Svensson: Åk: 4-9. Område/inriktningar: Ledarskap, kollegialt lärande, språkuvecklande arbetssätt, utomhuspedagogik, kooperativt lärande. Om uppdraget: "Jag arbetar med varierad lärmiljö med utgångspunkt i: Kooperativt lärande, utomhuspedagogik och lektionsdesign".
- Erik Isberg: Åk: 4-9. Område/inriktningar: Hälsa, utomhuspedagogik. Om uppdraget: "Försteläraruppdraget har en grund i rörelse, motivation och inlärning. Det har ett huvudsyfte i att skapa en rörligare skoldag för eleverna och att öka elevernas motoriska förmåga. Detta för att förbättra förutsättningarna för lärande och förbättra elevernas hälsa".
- Anna Wigren: Åk: 4-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt, kooperativt lärande. Om uppdraget: "Att leda och inspirera mina kollegor i att arbeta språkutvecklande med kooperativa inslag och att se utmaningarna eleverna möter i läsning, texter och ämnen. I samarbete med bibliotek, specialpedagoger och på kommunnivå".
- Emelie Ziesig: Åk: 4-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, värdergrundsarbete, kooperativt lärande, språkutvecklande arbetssätt. Om uppdraget: "Jag arbetar med kollegialt lärande och för ett skolgemensamt pedagogiskt förhållningssätt. Jag arbetar med att synliggöra läroprocesser och att stärka varandra i våra olika lärarroller".
- Helene Lindmark: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkuvecklande arbetssätt, utomhuspedagogik, kooperativt lärande. Om uppdraget: "Utveckla kooperativt och kollegialt lärande inom matematik. Internfortbildning kring kollegialt och språkutvecklande arbetssätt med bl a fokus på lektionsdesign"
- Johan Tivemo: Åk: 4-9. Område/inriktningar: Ledarskap, kollegialt lärande, utomhuspedagogik, kooperativt lärande. Om uppdraget: "Jag arbetar med att utveckla kooperativt lärande och utomhuspedagogik i matematik. Vidare ansvarar jag för lovskola samt stöder kollegor i bl a lgr22 och vid nationella prov".
- Madeleine Tofft: Åk: 4-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande abetssätt, kooperativt lärande. Om uppdraget: "Kollegialt lärande med kooperativt lärande. Utöver det arbetar jag med språkutvecklande arbetssätt och läsning. I samarbete med specialpedagoger, bibliotek och på kommunnivå".
- Maria Askrot: Åk: 7-9. Anpassad grundskola Område/inriktningar: Kollegialt lärande, hälsa.
- Lydia Kreij
- David Bergkvist: Åk: F-6 Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, hälsa, specialpedagogik, friluftsliv, utomhuspedagogik, kooperativt lärande, IKT, schema, VFU. Om uppdraget: "Driver pedagogisk utveckling, stöttar och utbildar i digitala frågor, lägger schema och hanterar andra system inom skolan. Ansvarar även för skolans pulsarbete och samordnar VFU".
- Suzanna Filipska: Åk: 4-6 Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt, utomhuspedagogik. Om uppdraget: "Driva pedagogiska utvecklingen framåt och jobba utifrån skolans mål, framförallt hur vi ska höja måluppfyllelsen i svenska, engelska och matte.
Jessika Larsson: Åk: F-6. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt, ledarskap, värdegrundsarbete, VFU. Om uppdraget: " I mitt försteläraruppdrag ingår det ett VFU samordnar uppdrag, vid behov handledning av kollegor, planera och hålla i skolans Pedagogiska konferenser där vi just nu arbetar med språkutveckling".
Bodil Rös Henning: Åk: F-3, 4-6. Utvecklingsuppdrag: Kvalitativ och tillgänglig undervisning för alla. Differentierad undervisning, Widgit online, Stationsarbete för undervisning och kartläggning i förskoleklass
- Anders Eriksson
- Madelene Forsmark
- Åsa Holmström Åk: 7-9. Utvecklingsuppdrag: Utveckling av SO-undervisning samt likvärdig bedömning
- Mikael Jansson: Åk: 7-9. Utvecklingsuppdrag: Samverkan mellan idrottsämnet och skolans idrottsprofiler.
- Linda Hammarström
- Maria Larsson: Åk: 7-9 Område/inriktningar: Ledarskap, kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt. Om uppdraget: "Mitt försteläraruppdrag utgår från att: utveckla lärandemiljön för elever med Npf och elever med lång frånvaroproblematik och skapa goda förutsättningar för nyanländas lärarande på Gumaeliusskolan. Jag är verksam i en ksu-grupp och i skolans särskilda undervisningsgrupp.
- Satu Sandberg; Åk: 7-9. Utvecklingsuppdrag: Förstelärare i idrott och med inriktning mot profiler.
- Bejaze Berisha
- Yashar Kayaci
- Ywonne Zino
- Malin Svensson: Åk: F-6 Område/inriktningar: Ledarskap, kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt, kooperativt lärande. Om uppdraget: "Jag brinner för ledarskap och relationsskapande i skolan. Jag arbetar med kollegialt lärande inom kommunikation och professionella samtal, språk-och kunskapsutvecklande arbetssätt och leder tillsammans med mina förstelärarkollegor på skolan träffar där vi jobbar med bland annat pedagogiska planeringar, cirkelmodellen, kooperativt lärande, hur vi på bästa sätt stöttar eleverna i språk- och kunskapsutvecklingen".
Här finns för närvarande ingen förstelärare
- Helena Andersson: Åk: F-3. Utvecklingsuppdrag: SKUA i undervisningen och framförallt läsning just nu ( avkodning, läsflyt och läsförståelse).
- Eva Sjöholm: Åk: F-3 Område/inriktningar: Ledarskap, kooperativt lärande, kollegialt lärande, hedersrelaterat våld, språkutvecklande arbetssätt . Om uppdraget: " Jag och tre andra förstelärare jobbar tillsammans i en utvecklingsgrupp delvis med rektorerna och leder vår personalgrupp tex med språkutvecklande arbete och det som vi har behov av i huset. Men även det som kommer fram i vår kvalitetsrapport".
- Linda Axelsson: Åk: 4-6. Utvecklingsuppdrag: Fokus på skolutveckling utifrån skolans behov. Just nu språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt.
Anders Hagsten
Andreas Wiman
Christina Kjellsdotter Ander
Karin Ankarberg
Magdalena Lind
Ola Jävergård
Pernilla Pettersson
Per Sartz
Stina Granberg
Therese Viberg
Camilla Andersson
Britt-Marie Beskow
Sandra Gustafsson
Josefin Johansson
Miriam Järlebark
Johan Löfgren
Petra Olsson
Michael Sjöberg
Helena Legl
Anne Granfelt
Lina Gräll
Marie Fält
Åsa Ekdahl
Johanna Smitt: Åk F-3, 4-6 . Utvecklingsuppdrag: Svenska/ Språkutvecklande arbetssätt
Flickor och NPF
- Sara Hällzon: Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt, ledarskap, kooperativt lärande. Om uppdraget: "Tillsammans med skolledning organisera och leda skolans kollegiala lärande och delar av studiedagar, genom workshops, föreläsningar, pedagogiska samtal och diskussioner. Vara uppdaterad kring forskning och visa goda exempel i undervisningen".
- Maria Blomberg: Åk: F-6. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt, ledarskap, kooperativt lärande. Om uppdraget: "Tillsammans med skolledning organisera och leda skolans kollegiala lärande och delar av studiedagar, genom workshops, föreläsningar, pedagogiska samtal och diskussioner. Vara uppdaterad kring forskning och visa goda exempel i undervisningen".
Anneli Olsson
Mikael Enoksson
Linda Ekman
Angela Norbäck: Åk: 7-9. Utvecklingsuppdrag: Tillgänglig lärmiljö
- Anna Bengtsson: Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt, värdegrundsarbete. Om uppdraget: " Implanterade ny läroplan. Nu leder jag moduler om npf. Speglar kollegor. Tar reda på vad laget f-6 vill utveckla och hur vår ska ser ut".
- Emma Tholin
- Charlotte Hulldin: Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, värdegrundsarbete. Om uppdraget: "Jag leder det kollegiala lärandet i arbetslag F-3. Under höstterminen fokuserar vi på värdegrund, trygghet och studiero. Under vårterminen blir det fokus på matematikdidaktik".
- Evelina Sundmark
- Sheron Frilander
- Carina Hellström
- Teresa Sjölander: Åk: F-6. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, värdegrundsarbete, elevinflytande, språkutvecklande arbetssätt, kooperativt lärande, värdegrundsarbete. Om uppdraget: "Skolutveckling, där lärledargruppen på skolan ansvarar för planering och genomförande av det kollegiala lärandet med pedagogiska konferenser, fortbildning och aktuell litteratur. Handledning och samundervisning med kollegor".
- Lisa Halldin
- Katrin Zettergren: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande. Om uppdraget: "En del av skolans utvecklingssgrupp - SBS samt Huvudlärspridare med uppdrag kring digitala pedagogiska hjälpmedel"
- Caroline Näfver: Åk: 7-9. . Område/inriktningar: Elevinflytande, ledarskap, hälsa, värdegrundsarbete. Om uppdraget: "Driver Friskis o Svettis projekt med åk 9 tjejer samt simskola en gång i veckan".
- Madelen Akfidan: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, specialpedagogik. Om uppdraget: "Specialundervisning i matematik samt kollegialt lärande, arbetar även med Sveriges bästa skola".
- Jenny Båge: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande. Om uppdraget: "En del av skolans utvecklingsgrupp - SBS
Enskilt uppdrag - Rutiner/genomförande för Sv/Sva-indelning/undervisning, ansvarig för sva-materialbank på 7-9". - Johanna Leidenhag: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ämnesansvar. Om uppdraget: "Ämnesansvarig i NO samt delaktig i skolans utvecklingsarbete, för tillfället med fokus på ”Samverkan för bästa skola".
- Rebecka Klots: Åk: 7-9. Utvecklingsuppdrag: Samverkan för bästa skola
Karolina Bergström
Linda Harbe
- Per Johansson
- Suzanne Gynnhammar
- Johnny Pettersson: Åk: 7-9 Område/inriktningar: Ledarskap, kollegialt lärande, elevinflytande, . Om uppdraget: " Vi är i uppstarten av ett projekt där kollegialt lärande står i fokus. All personal har fått en bok "Kollegialt lärande", som vi tillsammans ska läsa och vid jämna mellanrum sitter personalen i diskussionsgrupper där innehållet i boken lyfts. Detta ska mynna ut i att vi på Navet skola ska arbeta utefter en modell som heter 3U-modellen. Detta är ett långsiktigt arbete där alla lärare på skolan involveras samt att det i förlängningen ska göra så att vår undervisning får en ökad kvalité och att elevernas studieresultat förbättras".
Läs mer om förstelärarnas arbete på Norrbyskolan i artiklar på Pedagog Örebro:
Det kollegiala lärandet viktigt när Norrbyskolan växer
- Emma Lindblom: Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, kooperativt lärande, värdegrund. Om uppdraget: "Planera och leda kompetensutveckling för lärare. Implementera nya arbetssätt.
- Anna-Lena Anhammer: Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, kooperativt lärande, språkutvecklande arbetssätt. . Om uppdraget: "VFU-ansvarig, handledare, leder konferenser, mentorskap, planerar skolans kompetensutveckling, deltar i ledningsgruppens arbete för skolutveckling".
- Erik Eriksson Åk: 4-6. Område/inriktningar: Digitalisering. Om uppdraget: "Jag ansvarar för digitaliseringsarbetet på skolan. Det innebär att jag utbildar personal och elever i de digitala verktyg som vi använder".
- Helene Hedlund Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, kooperativt lärande, värdegrund. Om uppdraget: "Planera och leda kompetensutveckling för lärare. Implementerar nya arbetssätt.
- Josefin Ekström: Åk 4-6 . Utvecklingsuppdrag: Digitalisering
- Sandra Björck: Åk: F-6 Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, kooperativt lärande, värdegrund. Om uppdraget: "Kompetensutveckling för lärare på konferenser".
Maria Andersson
- Charlotte Torstensson: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt. Om uppdraget: " Just nu så är mitt uppdrag inriktat mot att höja låga resultaten i framförallt svenska på skolan".
- Mina Jönsson
- Ulrica Glaad
- Martina Cakmak
- Sara Jidsjö: Åk: 4-6. Område/inriktningar: Ledarskap, Kollegialt lärande, språkutvecklande arbetssätt, undervisningsutveckling. Om uppdraget: " Jag har ansvar för att utveckla undervisningen på skola. Vad som ska fokuseras extra på varierar från läsår till läsårår. Detta läsår är det läslyftet i åk F-3 som prioriteras".
- Jenny Karlsson
- Martin Ahlbäck: Åk: 7-9 Område/inriktningar: Ledarskap, kollegialt lärande. Om uppdraget: "Ansvarar för skolan tematiska arbete. Leder en arbetsgrupp med personal från vår skola och kulturskolan. Utbildar personal under studiedagar i pedagogiska program samt leder en digitaliseringsgrupp på skolan med representanter från alla arbetslag".
- Matilda Eliasson: Åk: 7-9. Utvecklingsuppdrag: SKUA
- Stefan Alvbrant
- Rafail Kiose: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Elevinflytande, kollegialt lärande. Om uppdraget: "Mitt uppdrag är att utveckla min och andra lärares undervisning utifrån forskning".
- Lejla Turkovic
- Martina Tallqvist: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Ledarskap, kollegialt lärande, koordinator för Internationella Erasmus+ projekt. Om uppdraget: "Jag har ansvar för engelskämnet, men försteläraruppdraget är i huvudsak riktat mot att sköta och administrera skolans internationella Erasmus+ projekt. Det är elevutbyten, jobbskuggningar och även möjlighet till kurser utomlands".
Jessica Hallonqvist (Rudbecksgymnasiet)
Sara Selling (Tullängsgymnasiet)
Camilla Sjölander (Tullängsgymnasiet)
Anna-Karin Hedlund (Virginska gymnasiet)
Alenka Horvat (Rudbecksgymnasiet)
Ellinor Ludvigsson (Virginska gymansiet)
Kristina Sjöblom (Rudbecksgymnasiet)
- Per Tengvall Åk: F-3, F-6. Utvecklingsuppdrag: Skolutveckling i grupp
- Anna Lindeus
- Edona Peci
- Emina Isovic
- Sofia Wahlstedt: Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, språkutvecklande arbetssätt, svenska som andraspråk. Om uppdraget: " I mitt uppdrag ingår ansvar för skolans kvalitetsarbete tillsammans med ledning och övriga förstelärare på skolan. Jag har fokus på svenska som andraspråks-undervisningen på skolan och inspirerar mina kollegor till att arbeta språkutvecklande, framförallt när det gäller läs- och skrivundervisning i åk 1-3. Jag samarbetar också med skolans speciallärare runt läsinsatser som görs".
Anna Larsson
Ann-Christin Heerman
Anneli Carlsson Starsmark
Anne-Sophie Skalin
Bodil Holmström
Daniel Broadley
Malin Alexson
Maria Lander
Mattias Pehrson Wall
Olof Björnmo
Therese Bjurbo
Thérése Sandblom
Ulrika Duvman Rydén
Ulrika Wedding
Weronika Höglund
Läs mer om förstelärarnas arbete på Stora Mellösa skola i artiklar på Pedagog Örebro:
Brunsskolan och Stora Mellösa skola i framgångsrikt samarbete kring STL
Karolina Groth. Åk: F-6. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, kooperativt lärande, STL. Om uppdraget: " Mitt försteläraruppdrag innebär att jag och min kollega håller i våra pedagogiska konferenser varje vecka där vi håller i skolutveckling som vi, genom systematisk kvalitetsarbete, sett att vi behöver utveckla på skolan. Vårt uppdrag innebär också att lyssna in och ge stöttning åt främst våra kollegor som har mindre erfarenhet"
Martina Andersson. Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, elevinflytande, hälsa, frilufsliv, utomhuspedagogik, värdegrundsarbete, STL. Om uppdraget: " Mitt uppdrag på skolan är att planera pedagogiska konferenser, utveckla skolans profil och värdegrund samt att implementera STL till mina kollegor.
Camilla Persson: Åk: F-3. Utvecklingsuppdrag: Planera och leda pedagogiska konferenser. Handleda VFU-studenter samt nyutexaminerade lärare.
Alexandra Åström: Åk: F-3. Utvecklingsuppdrag: Planera och leda pedagogiska konferenser. Handleda VFU studenter samt nyutexaminerade lärare.
Emma Björkwall
Lena Schreiber Åk: 4-6. Utvecklingsuppdrag: Språklig sårbarhet och AI (DNP)
Elin Käll
Zakaria Ayache
Caroline Wittbom
Anneli Petersson: Åk: F-6 Område/inriktningar: Elevinflytande, värdegrundsarbete . Om uppdraget: "Är med i skolans trygghetsteam, ansvarar för elevernas trygghetsenkäter och uppföljning av resultat. Utvärdering av trygghetsplanen tillsammans med övriga pedagoger samt bidrar till skrivandet av ny plan. Elevrådsansvarig".
Erik Sundeman
Helena Salo Ohlsson
Joacim Zetterman
Peter Larsson
Torbjörn Jansson
Camilla Sjölander
Helene Felldin
Åsa Bengtsson
Anton Vestermark
Emma Krantz
- Riikka Wallón: Åk: F-3 Utvecklingsuppdrag: Kooperativt lärande - försteläraruppdrag
Utvecklingsledare för ett arbetslag. - Frida Gabot: Åk: F-3 Område/inriktningar: Språkutvecklande arbetssätt, kollegialt lärande. Om uppdraget: I mitt uppdrag ska jag driva det kollegiala lärandet på skolan via bland annat lärarkonferenser. Jag är också mentor för nyutexaminerad kollega och huvudlärspridare.
- Sofia Ström
Anna Leszczynska
Anna Bengtsson
Anna Forsman
Anna-Lena Kanto
Annika Morfeldt
Ehsan Shams
Maria Ersmark
Rickard Pauly
Maria Kihlberg
Erik Svensson
Zebastian Lindell
Karin Hultin
Staffan Lindberg
- Anna Öhling: Åk: 4-6 Område/inriktningar: Bedömning, implementera Bygga svenska. Om uppdraget: "Ansvar för ca 2 lärarmöten i månaden med fokus bedömning/ämnesgrupper i 4-6".
- Maria Simonen
- Lena Gawrie
- Linda Ekvall
- Jonas Olofsson
- Malin Reimers
- Ulrika Levin
- Tobias Sjöström
- Tove Fernlund
- Erik Änghagen: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, språkutvecklande arbetssätt, kooperativt lärande. Om uppdraget: " Driva den pedagogiska/didaktiska fortbildningen på skolan. Handleda kollegor i klassrummet. Arbeta övergripande med lektionsstrukturer"
- Emma Lund: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, språkutvecklande arbetssätt, kooperativt lärande, relationsbyggande arbete. Om uppdraget: " Vi är en grupp på 7 förstelärare på skolan som leder den pedagogiska utvecklingen på skolan. Vi har hand om didaktiska fortbildningar var tredje måndag".
- Pia-Lena Johansson: Åk: 4-6. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, språkutvecklande arbetssätt, kooperativt lärande, Om uppdraget: " Vi förstelärare driver det kollegiala arbetet på skolan utifrån våra utvecklingsområden. Vi planerar, genomför och utvärderar arbetet på hela skolan".
- Camilla Stelin: Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, språkutvecklande arbetssätt, kooperativt lärande. Om uppdraget: " Ansvarar för att driva skolutveckling i linje med skolans utvecklingsområden, planerar och genomför pedagogiska måndagar med kollegor på skolan där fokus varit kollegialt lärande, språk och kunskapsutvecklande arbetssätt, ämneskonferenser i arbetslaget".
- Anne Hallberg: Åk: 7-9. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, språkutvecklande arbetssätt, kooperativt lärande, relationsbyggande arbete. Om uppdraget: "Vi är sju förstelärare på skolan som driver den pedagogiska utvecklingen var tredje måndag. Där ingår även ämnesutveckling.
- Carolina Söderqvist: Åk: F-3. Område/inriktningar: Kollegialt lärande, ledarskap, språkutvecklande arbetssätt, kooperativt lärande, relationsbyggande arbete. Om uppdraget: " Vi är en grupp på 7 förstelärare som leder den pedagogiska utvecklingen på skolan. Vi har hand om didaktiska fortbildningar var tredje måndag och ämnes träffar.
- Rebecka Wiberg
Nermina Prndelj
Sofia Hedenborg
Martin Frisén: Åk: 4-6. Utvecklingsuppdrag: Undervisningsutmaningar
Monna Aho
Maja Catic: Åk: 4-6. Område/inriktningar: Kollegialt arbete kring undervisning. Om uppdraget: I dagsläget handlar mitt uppdrag i hur vi i vår utvecklingsgrupp jobbar med de olika undervisningsutmaningarna som respektive team på skolan har.
Birgitta Orre
Ann-Christine Nordmark. Åk: F-3. Utvecklingsuppdrag: Utvecklingsgrupp, pedagogiska konferenser där vi arbetar med undervisningsutmaning i våra team. Samtalsledare i kollegialt lärande.
Annika Eriksson
Senast uppdaterad:
Publicerad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.