Det positiva elevmötet
Här följer ett exempel på hur du kan lägga upp ett pedagogiskt samtal kring ett elevmöte
Målet med den här timmen är att vi skall delge varandra erfarenheter och tankar kring ett positivt möte mellan pedagog och elev. Inför mötet kan ni titta på och utgå från de punkter som presenteras nedan. Dessa skall sedan ligga till grund för en presentation från var och en av er (grupper om 4 pedagoger) där ni berättar om ett positivt elevmöte ni haft under era år som lärare. Förhoppningsvis blir det ett givande samtal kring varje presentation.
- Beskriv en kort bakgrund kring förutsättningarna.
- Varför blev det ett positivt möte?
- Vilka framgångsfaktorer låg bakom?
- Vad hände efter detta möte? Lärdomar?
- Var det genomtänkt från dig eller var det slumpen som ledde till ett gott elevmöte?
- Var ägde det rum?
- Var det en engångshändelse?
- Blev det ”ringar på vattnet”?
Senast uppdaterad:
Publicerad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.