Frukostmöten för dig som bygger Örebro
När vi utvecklar Örebro vill vi göra det i samarbete med dig. För vi vet att samarbete leder till framgång! Varje termin arrangerar vi därför Frukostmöten, där vi ger dig som är med och bygger vår stad de senaste nyheterna kring Örebros stadsutveckling.
Varje vår och höst är du som bygger staden; fastighetsägare, byggaktörer, arkitekter, stadsplanerare med flera, varmt välkommen till Miljö-och stadsbyggnadsförvaltningens Frukostmöten, där du får träffa nyckelpersoner inom förvaltningen och ta del av det som är på gång. Frukostmötena är ett utmärkt tillfälle för dig att få information om nya markanvisningar, byggprojekt eller regeländringar, såväl som ett tillfälle för oss att få möta dig!
På Frukostmötena finns, förutom goda frukostmackor och härligt mingel, plats för dialog, frågor, funderingar och framtidsspaningar. Vi ses!
Frukostmöte 19 maj
Plats: Kulturkvarteret, lokal Volymen
Tid: kl. 8.30-10. Programmet startar klockan 8.45.
Program
- Erik Blohm, Miljö- och stadsbyggnads förvaltningsdirektör samt frukostmötets moderator Hanna Bäckgren, enhetschef Detaljplan, hälsar välkomna!
- Underskott eller överskott? Så ser bostadsbehovet ut för olika typer av bostäder i Örebro
Anna Jönsson, enhetschef Översiktlig planering. - Kommande markanvisningar i Örebro
Therese Marcusson, enhetschef Exploatering - Vi stärker naturen och gör den tillgänglig för fler, Naturvårdens arbete för örebroarna
Helena Bosved, enhetschef Naturvård - Kommande satsningar i staden
Anne Hernandez Pettersson, strateg Stadsmiljö och trafik - Release av förvaltningens pocketversion av strategi och byggande för kommunens utveckling – kom och få ditt exemplar!
Peder Hallkvist och Mats Johan Lundström, Stadsplanering
Här kan du anmäla dig till programmet.
Höstens Frukostmöte
Nästa Frukostmöte sker 6 oktober kl. 8–10. Inbjudan skickas i god tid innan.
Senast uppdaterad:
Publicerad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.