Boka ett möte via SEFOS

Guiden visar hur du loggar in i SEFOS och bokar in ett möte med sekretess och/eller känsliga uppgifter/personuppgifter.

1. Skriv in din e-postadress.

  • För Möten väljer du Örebro anställd som inloggningsmetod.
  • För SDK-meddelanden (säker kommunikation) väljer du EID intern som inloggningsmetod genom att klicka på pilarna i inloggningsfältet.

2. Klicka på Logga in.

3. Välj Möten i navigeringsfältet till vänster och klicka på Nytt möte.

4. Välj sedan mötestyp, Sekretessmöte, eller Möte.

5. Fyll i uppgifter för mötet:

  • Ämne för mötet.
  • E-postadress eller mobilnummer till deltagaren via fältet, eller använd adressboken om du lagt upp adresser i den.
  • Datum och tid för mötet och om mötet ska upprepas.
  • Under öppen inbjudan kan du delge information om mötet till deltagarna.

Klicka på Fortsätt.

6. Om du vill delge information som kräver tillitsnivå 3 (LOA3) så kan du skriva in informationen här.

Klicka på Fortsätt.

7. Här sätter du nivån gällande informationen som ska hanteras alternativt diskuteras under mötet.

Klicka på Fortsätt.

8. Välj sedan om deltagarna ska använda e-post eller SMS för att autentisera sig för LOA2.

Väljer du Svensk e-legitimation (LOA3) som autentiseringsnivå så måste deltagarna använda en godkänd metod för det, idag så erbjuder vi BankID och FrejaID.

9. Klicka på Fortsätt och sedan Skicka för att skicka iväg inbjudan.

Senast uppdaterad:

Publicerad: