Lägg till slutförd utbildning på medarbetare

Guiden visar hur du som chef lägger till en genomförd/slutförd utbildning på din medarbetare.

1. Gå till Mina medarbetare.

2. Klicka på Lägg till slutförd utbildning.

3. Sök fram rätt utbildning genom att skriva sökord i sökrutan. Markera utbildningen och klicka på Spara och Nästa.

Om du vill lägga till en extern utbildning som inte finns i Kompetensportalen behöver det anmälas till Kommunsupport. Skicka ett mail till Kommunsupport med följande uppgifter:

  • Namn på utbildningen
  • Leverantör (ex. SKR eller Socialstyrelsen)
  • En kort beskrivning av utbildningen
  • Användarnamn på medarbetaren som har genomfört utbildningen
  • Datum för när medarbetaren slutförde utbildningen.

4. Klicka på Spara och Nästa.

5. Välj vilka/vilken medarbetare som gått utbildningen genom att klicka i rutan framför namnet. Välj datum när utbildningen slutfördes. Klicka på Spara.

6. Klicka på Stäng.

Senast uppdaterad:

Publicerad: