Lägg en utbildning i medarbetarens plan

Guiden visar hur du som chef i medarbetarens plan lägger en utbildning som ska genomföras.

När du lägger till en utbildning i en medarbetares plan behöver medarbetaren själv anmäla sig till ett tillfälle.

1. Gå till Mina medarbetare och klicka på Anmäl och planera utbildning.

2. Välj Planera utbildning för att lägga till utbildningen i medarbetarens plan.

3. Sök fram en utbildning genom att skriva in ett sökord i sökrutan och klicka på förstoringsglaset.

4. Klicka på plus-symbolen för att välja utbildningen.

Du kan lägga till flera utbildningar genom att upprepa steg 3 och 4 (sökning och klicka på plus). Under sökrutan ser du vilka utbildningar du har lagt till.

5. Välj medarbetare under Lägg till personer. Klicka på Markera alla för att välja alla dina medarbetare, eller lägg till en och en med plus-symbolen.

Du ser vilka medarbetare du har lagt till under sökrutan.

6. Välj om utbildningarna ska vara obligatoriska genom att markera Ja under obligatorisk. Om du väljer Markera alla så får du frågan om utbildningen ska vara obligatorisk för alla direkt.

Du kan också välja att lägga till utbildningen i allas planer men endast göra den obligatorisk för vissa medarbetare.

Om du har valt flera utbildningar och inte vill ha samma val för alla utbildningarna klickar du på Anpassa nere till vänster.

Klicka upp utbildningarna genom att klicka på namnet på utbildningen och ta sedan bort de medarbetare som inte ska ha utbildningen.

7. När du är klar med dina val så klickar du på Planera utbildning. Medarbetarna får då utbildningen i sina planer och en notifiering via e-post.

Senast uppdaterad:

Publicerad: