Kompledighet
Den här guiden visar hur du rapporterar kompledighet.
1. Öppna Personec och klicka på Rapportera.
2. Klicka på Lägg till ny.
3. Klicka på Frånvaro.
4. Välj Kompledig under Orsak.
5. Klicka i rutan Hel dag vid heltidsfrånvaro eller fyll i klockslag vid del av dag.
6. Fyll i start- och slutdatum. Fyll i klockslag vid frånvaro del av dag (rapportera en dag i taget vid frånvaro del av dag).
7. Klicka på Lägg till meddelande och skriv eventuellt meddelande till chef.
8. Klicka på Spara.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.