Visa ämne och plats i mötesbokningar, kalendern i Outlook
Den här guiden visar hur du ändrar vilken kalenderinformation som dina kollegor ska kunna se i Outlook, till exempel när de bokar in dig på ett möte.
Guiden gäller bara e-post i datorn, ej den webbaserade versionen av Outlook
Så här kan de två olika inställningarna se ut i Schemaläggningsassistenten. Deltagare 1 visar rubriken på ett redan inbokat möte, medan deltagare två inte gör det. Standardinställningen är att rubriken inte visas.
1. Välj kalendervyn och klicka på Kalenderbehörigheter.
Om kalenderbehörigheter saknas kan du välja Kalenderegenskaper (se bild).
2. Klicka på Behörighet och välj under Läsa hur mycket information som ska visas för andra när de bokar möten med dig.
3. Klicka OK för att spara.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.