Läkarintygsdatum för medarbetare som är frånvarande

Guiden visar hur du registrerar datum för läkarintyg när du har en frånvarande medarbetare.

I första hand ska medarbetaren registrera detta i Personec självservice.
Här finns alla guider för medarbetare.

Observera att läkarintyget ska sparas i personalakt, inte skickas till HR Lön. 

1. Öppna Personec och välj Chef.

2. Klicka på Beslut & Rapportering.

3. Klicka på Organisation och välj den gren i trädet där din personal finns (välj en gren som inte har en svart pil bredvid sig) Observera att Sökning på underliggande enhet måste vara ibockad.

4. Klicka på Välj.

5. Klicka på Rapportering och välj Frånvaro.

6. Välj Alla perioder.

7. Välj eventuell Kategorigrupp (du är meddelad av HR Lön om du har en kategorigrupp tilldelad, annars lämna blankt).

8. Välj Anställd i listan.

9. Klicka på Alla och sedan på Visa.

10. Välj den frånvaro du vill registrera läkarintyg på genom att klicka på medarbetarens namn på den raden.

11. Fyll i datum i Läkarintyg Tom.

12. Klicka på Spara.

Senast uppdaterad:

Publicerad: