Läkarintygsdatum för medarbetare som är frånvarande
Guiden visar hur du registrerar datum för läkarintyg när du har en frånvarande medarbetare.
I första hand ska medarbetaren registrera detta i Personec självservice.
Här finns alla guider för medarbetare.
Observera att läkarintyget ska sparas i personalakt, inte skickas till HR Lön.
1. Öppna Personec och välj Chef.
2. Klicka på Beslut & Rapportering.
3. Klicka på Organisation och välj den gren i trädet där din personal finns (välj en gren som inte har en svart pil bredvid sig) Observera att Sökning på underliggande enhet måste vara ibockad.
4. Klicka på Välj.
5. Klicka på Rapportering och välj Frånvaro.
6. Välj Alla perioder.
7. Välj eventuell Kategorigrupp (du är meddelad av HR Lön om du har en kategorigrupp tilldelad, annars lämna blankt).
8. Välj Anställd i listan.
9. Klicka på Alla och sedan på Visa.
10. Välj den frånvaro du vill registrera läkarintyg på genom att klicka på medarbetarens namn på den raden.
11. Fyll i datum i Läkarintyg Tom.
12. Klicka på Spara.
Senast uppdaterad:
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra våra webbplatser.