Skapa ny användare

Den här guiden visar hur du i Adela administration skapar en ny behörighet/användare.

1. Klicka på Behörighet och Användare

2. Högerklicka i tabellen och välj Lägg till ny användare

3. Fyll i följande uppgifter i fälten:

  • Användarnamn
  • Lösenord
  • PersonNr
  • Förnamn
  • Efternamn
  • Antal felaktiga inloggningar (10)
  • Återanvänd lösenord (3)
  • Lös.byte (90)

4. I fältet Organisationer, lägg till skolan genom att högerklicka och välja Lägg till organisation.

5. Välj rätt organisationsenhet (skola) och klicka på OK.

6. Lägg till användargrupper (behörigheter) till skolan genom att högerklicka i användargrupper och välja Lägg till användargrupper. Säkerställ att du befinner dig i rätt organisation.

7. Välj Användargrupp (behörighet) och klicka på OK

8. När du är klar med att redigera användaren, klicka på OK.

Senast uppdaterad:

Publicerad:
Hade du nytta av innehållet på den här sidan?

Tack för ditt svar!

Tack för ditt svar!