Se pushnotiser i iphone och android

Guiden visar hur du kan hjälpa vårdnadshavare som inte får pushnotiser från Tempus hemma i sin smartphone.

IOS, iPhone

Alternativ 1

1. Klicka på Mitt Tempus. Välj sedan Inställningar - Logga ut.

2. Avinstallera sedan appen på din telefon. Ladda ner och installera den igen från Appstore.

3. Öppna sedan Mitt Tempus igen och logga in med ditt Bank-id.

Alternativ 2

Att pushnotiser inte visas kan även bero på telefonens inställningar för batterioptimering. Eller att man råkat stänga av notiser för appen under inställningar.

1. Klicka på Inställningar i din telefon.

2. Öppna appen Tempus hemma.

3. Se över vad som står under Notiser eller Aviseringar.

Alternativ 3

Om du fortfarande inte får några pushnotiser så kontaktar du ansvarig för Tempus på din förskola för vidare support/felanmälan.

Android

Alternativ 1

1. Klicka på Mitt Tempus. Välj sedan Inställningar - Logga ut.

2. Avinstallera sedan appen på din telefon. Ladda ner och installera den igen från Google Play.

3. Öppna sedan Mitt Tempus igen och logga in med ditt Bank-id.

Alternativ 2

Ibland kan androidtelefoner vara inställda på att inte tillåta att appar körs i bakgrunder för att spara batteri.

1. Gå till Inställningar. Klicka på Appar.

2. Klicka på Tempus hemma och se över de inställningar som står under Batteriförbrukning.

Alternativ 3

Att pushnotiser inte visas kan även bero på att man råkat stänga av notiserna för appen under inställningar.

1. Klicka på Inställningar i din telefon.

2. Klicka på Appar och välj Tempus hemma.

3. Se över vad som står under Notiser eller Aviseringar.

Alternativ 4

Om du fortfarande inte får några pushnotiser så kontaktar du ansvarig för Tempus på din förskola för vidare support/felanmälan.

Senast uppdaterad:

Publicerad: