Se pushnotiser i iphone och android
Guiden visar hur du kan hjälpa vårdnadshavare som inte får pushnotiser från Tempus hemma i sin smartphone.
IOS, iPhone
Alternativ 1
1. Klicka på Mitt Tempus. Välj sedan Inställningar - Logga ut.
%20IOS,%20pushnotiser.png)
2. Avinstallera sedan appen på din telefon. Ladda ner och installera den igen från Appstore.
3. Öppna sedan Mitt Tempus igen och logga in med ditt Bank-id.
Alternativ 2
Att pushnotiser inte visas kan även bero på telefonens inställningar för batterioptimering. Eller att man råkat stänga av notiser för appen under inställningar.
1. Klicka på Inställningar i din telefon.
2. Öppna appen Tempus hemma.
3. Se över vad som står under Notiser eller Aviseringar.
Alternativ 3
Om du fortfarande inte får några pushnotiser så kontaktar du ansvarig för Tempus på din förskola för vidare support/felanmälan.
Android
Alternativ 1
1. Klicka på Mitt Tempus. Välj sedan Inställningar - Logga ut.
%20IOS,%20pushnotiser.png)
2. Avinstallera sedan appen på din telefon. Ladda ner och installera den igen från Google Play.
3. Öppna sedan Mitt Tempus igen och logga in med ditt Bank-id.
Alternativ 2
Ibland kan androidtelefoner vara inställda på att inte tillåta att appar körs i bakgrunder för att spara batteri.
1. Gå till Inställningar. Klicka på Appar.
2. Klicka på Tempus hemma och se över de inställningar som står under Batteriförbrukning.
Alternativ 3
Att pushnotiser inte visas kan även bero på att man råkat stänga av notiserna för appen under inställningar.
1. Klicka på Inställningar i din telefon.
2. Klicka på Appar och välj Tempus hemma.
3. Se över vad som står under Notiser eller Aviseringar.
Alternativ 4
Om du fortfarande inte får några pushnotiser så kontaktar du ansvarig för Tempus på din förskola för vidare support/felanmälan.